Jdi na obsah Jdi na menu
 


BŘEZEN 2024

26. 2. 2024

MĚSÍČNÍ PLÁN 3. TŘÍDY

 

březen

 

téma

co by žáci měli zvládnout

nové pojmy

MATEMATIKA

Úsečka, přímka, průsečík přímek

 

  • Narýsuje přímku a úsečku dané délky
  • Najde a označí průsečík dvou úseček a přímek
  • Při rýsování dodržuje základní pravidla

písemné sčítání

písemné odčítání

průsečík přímek

 

Sčítání a odčítání do 100

Řešení slovních úloh

 

  • Sčítá a odčítá dvojciferná čísla zpaměti bez přechodu i s přechodem přes desítku
  • Sčítá a odčítá písemně bez přechodu i s přechodem přes desítku
  • Seznámí se s různými postupy při řešení složených slovních úloh

ČESKÝ JAZYK

Vyjmenovaná slova S, V, Z 

  •  Umí řady vyjmenovaných slov po  V, Z, zvládá pravopis vyjmenovaných slov po L,M, B, P, S, V, chápe a používá odůvodňování vyjmenovaných slov
  • Porovnává významy slov, poznává slova příbuzná

Vyjmenovaná slova,

 

nadpis, osnova

 

bajka

 

Nadpis a osnova vypravování

  • Seznámí se s osnovou
  • Tvoří vhodné nadpisy

 

Bajky

Výrazné čtení s porozuměním

Čtení v rolích

 

  • Pozná bajku a zná její znaky
  • Čte plynule s porozuměním přiměřené texty
  • Učí se poznávat vlastnosti lidí a hodnotit způsoby jejich chování

NÁŠ SVĚT

Z neživé přírody

 

Vzduch

Voda

Horniny a nerosty

Půda

 

  • Zná vlastnosti vzduchu a jeho složení
  • Chápe význam vody pro život, zná skupenství vody a popíše koloběh vody v přírodě
  • Zná významné horniny a nerosty
  • Zná základní typy půd

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

 

Vokální činnosti – intonační cvičení, hlasová výchova

 

Opera, árie, duet.

Polka.

Poslech – z děl B. Smetany a 

A. Dvořáka.

  • pozná dvoudobý rytmus (polka)
  • umí vyjádřit hudbu jednoduchým pohybem
  • rozpozná v proudu znějící hudby některé hudební nástroje
  • rozvíjí muzikální cítění
  • umí rozlišit tóny vysoké a hluboké
  • aktivně vnímá znějící hudbu

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Karneval.

 

Maškarní rej: postavy v pohybu.

 

Masky. Škrabošky.

 

Práce ve skupinkách.

- dovede pojmenovat a charakterizovat prvky použité ve vlastním vyjádření a jednoduše zdůvodnit jejich užití

- vyžívá rozličný materiál a bohatou škálu barev

- snaží se vystihnout pohyb

- dovede spolupracovat na společném díle ve dvojici i ve skupině, vnímá vlastní přínos pro společnou práci

 

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI

 

Práce s drobným materiálem

  • papír, textilem

 

Konstrukční činnosti

– práce se stavebnicí

  • umí pracovat s šablonou, upevňuje své dovednosti
  • pracuje dle předlohy i představy
  • pracuje uvědoměle, tvořivě a samostatně
  • umí zhodnotit výsledek své pracovní činnosti

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Atletická průprava:

  • průpravná cvičení na hod
  • průpravná cvičení na skok

 

Soutěže družstev

  • štafetové běhy
  • běhy přes překážky
  • slalomy
  • běhy s míči

 

Míčové hry

  • Vybíjená
  • Přehazovaná

 

Zimní sporty

- získává informace o pohybových aktivitách a sportovních akcích

 

- upevňuje si vůli pro zlepšení pohybové dovednosti

 

- nevyhýbá se pohybové zátěži

upevňuje si vůli pro zlepšení pohybové dovednosti

 

-zvládá základní pohybovou přípravu organismu před pohybovou aktivitou

dodržuje pravidla bezpečného chování

 

- začíná chápat smysl pohybu pro zdraví a dobrý pocit

 

- nachází svou roli v týmu

 

hod na cíl

- hod na rychlost

 

doskočiště na skok vysoký